Zielone smoothie #2 – jarmuż + banan + mango

smoothie z jarmużem fitapetyt.pl 1

Stosunkowo niedawno jarmuż powrócił do łask i od tego czasu jest królem wśród zielonych warzyw. I wcale mnie to nie dziwi, ponieważ liście tego kapustnego warzywa to bogactwo między innymi: witaminy C, witaminy K, beta-karotenu, wapnia, magnezu i żelaza. Poza tym jarmuż jest źródłem sulforafanu – przeciwutleniacza o antynowotworowych właściwościach. Ja już uległam jego urokowi i prozdrowotnym właściwościom. A Wy? Dołączycie do mnie? Smoothie już czeka!

Składniki na 2 porcje:

  • 2 spore garście liści jarmużu
  • 1/2 banana
  • 1/2 mango
  • 1 szklanka soku pomarańczowego
  • 1 łyżeczka mielonego siemienia lnianego

Liście jarmużu umyj i powycinaj z nich twarde łodyżki. Obierz mango i banana, pokrój na mniejsze części. Do blendera wrzuć jarmuż, owoce, dodaj siemię lniane i sok pomarańczowy. Zmiksuj! A jeśli wolisz rzadsze koktajle możesz dodać wody lub nieco więcej soku pomarańczowego.

Pij na zdrowie!

smoothie z jarmużem fitapetyt.pl 3

smoothie z jarmużem fitapetyt.pl 2

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *